معرفی کالا

HP Z1 G2 WorkSattion

بررسی دسکتاپ همه­ کاره HP Z1 G2

آل این وان HP Z1 G2 با قدرت یک Workstation که به راحتی می­توان آن را باز کرد و تمامی قطعات آن را در صورت لزوم به روز کنید.

آل این وان Z1 G2 نسخه دوم از سری دسکتاپ­های همه­ کاره 27 اینچی شرکت HP می­باشد که به طور اختصاصی با هدف استفاده در استودیو­های طراحی حرفه­ای، ساخته شده است مجهز به کارت گرافیک NVIDIA Quadro، پردازنده Xeon و قابلیت ارتقاء رم تا 322 گیگابایت می­باشد.

عموم دستگاه­های آل این وان دارای قطعات On Board هستند و قابلیت تغییر و ارتقاء آن­ها را پس از خرید نخواهید داشت اما HP Z1 G2 از این قاعده  مبرا است و به راحتی قابلیت باز شدن توسط لولایی که برای آن تعبیه شده است را دارد و تنها کافی است که قفل ها که مانند ضامن­ هستند را باز کنید و سپس نمایشگر توسط لولا­ها باز می­شود و شما به راحتی به تمامی قطعات آن از جمله منبع تغذیه 400 واتی، حافظه ها و فن­ها دسترسی خواهید داشت و همگی قابلیت تعویض و ارتقاء را دارند.

دسترسی به مادربورد نیز به سادگی می­باشد و دارای دو جایگاه برای حافظه­های داخلی SSD mini PCIe می­باشد و یک فضا برای هارد دیسک که در آن یا یک SATA disk با هد 5/3 یا دو عدد هاردهای معمولی با هد 5/22 اینچی می­توان قرار داد. تنها بخش­هایی که شما کمی با محدودیت مواجه می­شوید ارتقاء در پردازنده و کارت گرافیک است که به دلیل نوع جایگاه آن تنها قادر به تغییر با کارت­ها و پردازنده­های نوع Retail هستید و نمی­توان از نوع OEM کارت گرافیک یا پردازنده مورد نظرتان استفاده کرد. (نوع Retail کمی گران­تر از نوع OEM می­باشد و به طور کلی دارای کیفیت بالاتر مثل کلاک بیشتر است.).

اگرچه اولین نسل Z1ها نیز در نوع خودش یک دستگاه با مهندسی هوشمندانه بود اما از لحاظ قدرت سخت­افزاری در حد یک Workstation نبود. این بار ولی HP هیولایی خلق کرده است، کارت گرافیک Quadro K4100M، پردازنده Xeon E1245 V3 Quad Core  با فرکانس 4/3 گیگاهرتز، وایرلس802.11ac، دو پورت 2.0 Thunderbolt با سرعت انتقال داده 200 گیگابایت بر ثانیه برای اتصال به نمایشگر یا حافظه­های خارجی، مجهز به حافظه داخلیmSata SSD، 16 گیگابایت رم DDR3، Blue-Ray Reader/Writer  و نمایشگر 27 اینچی IPS با رزولوشن 1440 × 25600 با آپشن لمسی که دارای روشنایی ماکسیمم 440 شمع بر متر مربع می­باشد و 100% مطابقت رنگی با sRGB و 84% با Adobe RGB.

سایر مشخصات این آل این وان عبارت است از دو عدد پورت USB 3.0، 4 عدد USB 2.0، 1 پورت Ethernet، دو عدد پورت آنالوگ 5/3 میلی­متری و دو عدد پورت دیجیتال صدا و یک دوربین با رزولوشن 1080p. جنس جلوی Z1 را پلاستیک مشکی رنگ و پشت آن را یک صفحه فلزی نقره­ای تشکیل داده است و  4  عدد اسپیکر در زیر نمایشگر آن قرار گرفته است.

طی تست­هایی که ما بر روی HP Z1 G2 انجام دادیم عملکرد بسیار خوبی را از آن دیدیم.  در تست 3DMark Quadro K4100M نتایج بسیار عالی را نشان می­داد ولی به طور کلی با اینکه این کارت گرافیک بیشتر برای کارهایی مثل CAD و 3D design طراحی شده است اما تست بازی نیز توسط ما گرفته شد که نتایج مطلوبی را داشت و با رزولوشن 1080p دارای فریم بر ثانیه (fps) 30 و در رزولوشن 720p، fps60 بازی Tomb Rider را اجرا کرد. اما نتایج تستGPU برابر fps107 و تست CPU امتیاز 6611 می­باشد.

نتایج تست­های بعدی به قرار زیر است:

·      حافظه داخلی Micron mSATA SSD با سرعت خواندن MB/s429 و سرعت نوشتن MB/s 232.

·      Intel Wireless Card 7260 با دو آنتن و سرعت انتقال MB/s392.

·      مصرف انرژی پایین 76 واتی در استفاده­های عادی و در تست­های Benchmarks این مقدار به 156 وات می­رسد.

در مجموع می­توان در مورد HP Z1 G2 چنین گفت که تقریباً تمامی قطعات آن قابلیت تعویض و ارتقاء را دارد و بدون شک منعطف ­ترین آل این وان در این مورد است و عضو جدانشدنی صنعت حرفه­ای طراحی است و مناسب برای اجرای نرم­افزارهای 3D design، CAD و … که به طور مخصوص برای این صنعت  هدف­گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *