مقالات

کامپیوتر بدون کیس چیست ؟

سئوالی که ذهن بسیاری از افراد را مشغول می کند این است که کامپیوتر بدون کیس چیست . کامپیوتر بدون کیس  همان نسل بعدی کامپیوتر های رومیزی می باشد که از همه نظر بهینه شده است . از جمله : طراحی ، سازگاری قطعات ، فضای کمتر و ….

 

کامپیوتر بدون کیس یا همان All in One PC ، در ابتدا کالایی لوکس و نسبتا” حجیم بود اما در حال حاضر به کالایی کاملا کاربردی تبدیل شده است . کامپیوتر بدون کیس امروزی بسیار سبک تر ، با امکانات کامل تر و در مدل های بیشتر در جهت کاربردهای مختلف طراحی و تولید می شوند .

 

استقبال روز افزون از کامپیوتر بدون کیس سازندگان کامپیوتر را بر آن داشته است که برای گرفتن سهم از فروش این سیستم ها دست به تولید مدل های مختلف بزنند و همین امر باعث شده است که با یک گشت در بازار از تمام برند های اصلی و معروف مدل های را مشاهده نمائید . برندهایی نظیر : HP , Lenovo , ASUS , Acer , Dell , Samsung , MSI .

 

در ابتدا بیشتر استفاده از کامپیوتر بدون کیس برای مصارف لوکس بود اما در چند سال اخیر کامپیوتر بدون کیس جای خود را نه تنها در شرکت ها و ادارات باز کرده اند بلکه استقبال ویژه ای از طرف کاربران خانگی برای خرید کامپیوتر بدون کیس صورت گرفته است .

 

استفاده از کامپیوتر بدون کیس به شما امکان  استفاده بهینه ای از فضای کاری یا محیط منزل را خواهد داد و باعث ایجاد یک چیدمان منظم تر خواهد شد و شما را از آشفتگی سیم ها و دستگاه های مختلف بر روی میز کار یا محیط منزل رها خواهد ساخت .

 

در مدل های کامپیوتر بدون کیس موجود در بازار ، امکانات بسیار بیشتری نسبت به کامپیوتر های دسکتاپ معمولی گنجانده شده است ، مانند : صفحات بزرگتر ، با کیفیت تر  و با استانداردهای  بالاتر و صفحات لمسی یا همان Touch  . با گزینه های single Touch , Multi Touch ، گیرنده داخلی دیجیتال برای دریافت کانال های تلویزیونی دیجیتال ، و بسیاری امکانات مالتی مدیای دیگر که کامپیوتر بدون کیس را به چیزی فرا تر از یک دسکتاپ تبدیل می کند .

 

دلایل مختلفی برای خرید یک کامپیوتر بدون کیس و برتری آن نسبت به دسکتاپ و لپ تاپ وجود دارد ، که می توان به موارد زیر اشاره کرد :

     1.مصرف کمتر انرژی

 

با توجه به کوچکتر شدن فضای این سیستم ها ، در طراحی آن ها از قطعاتی استفاده شده است که انرژی کمتری مصرف کنند و اتلاف انرژی پائینی داشته باشند و همچنین گرما و حرارات کمتری ایجاد کنند . مصرف این سیستم ها بطور معمول 60 وات می باشد که در مقایسه با توان مصرفی دسکتاپ های معمولی که 350 وات است، اختلاف چشمگیری دارد .

 

    2.هماهنگی بهتر قطعات

 

با توجه که این سیستم ها بصورت  یکپارچه توسط کمپانی های معتبر طراحی و مونتاژ می شوند کلیه قطعات از کیفیت بالابب برخوردار بوده و با هماهنگی کامل با یکدیگر کار می کنند . بر خلاف دسکتاپ های اسمبل شده در بازار که بدون هیچگونه استاندارد خاصی و تنها بر اساس سلیقه شخصی مشتری و یا فروشنده مونتاژ می شوند . برای ساخت کامپیوتر بدون کیس از قطعاتی استفاده می شود که دارای استانداردهای لازم بوده و کیفیت بالایی داشته باشند

 

     3.فضای کمتر

 

در حال حاضر که کمبود فضا یکی از مشکلات در بیشتر ادارات و منازل می باشد ، کامپیوتر بدون کیس فضای بسیار کمی را اشغال می کند و هیچگونه زوائد دست و پا گیر مانند سیم های فراوان را نخواهد داشت و جلوه و زیبایی خاصی به محیط شما می بخشد و برخلاف کامپیوتر های رومیزی که نیاز به میز مخصوص کامپیوتر دارند ، کامپیوترهای بدون کیس قابلیت قرار گیری در هر فضای کوچکی را دارند و براحتی با محیط کار یا منزل شما هماهنگ خواهند شد .

 

     4.قابلیت جایگذاری های مختلف

 

قابلیت استفاده و نصب در مکان های مختلف از ویژگیهای جالب توجه یک کامپیوتر بدون کیس می باشد مانند قابلیت استفاده رو میزی ، استفاده روی کانتر آشپزخانه یا محل کار و نصب بر روی دیوار .

 

      5.سخت افزار قدرتمند

 

با توجه به اینکه کامپیوتر های بدون کیس از فضای بیشتری برای تهویه بهتر برخوردار  هستند ، در ساخت آنها از قطعات قدرتمند کامپیوترهای دسکتاپ استفاده می شود که نسبت به لپ تاپ ها که از پردازنده های ضعیف در ساخت آنها استفاده می شود عملکرد سخت افزاری بهتری دارند .

 

       6.عملکرد چند گانه

 

با توجه به اینکه کامپیوتر های بدون کیس دارای امکانت و پورت های مختلف می باشند ،امکان استفاده بعنوان کامپیوتر ، تلویزیون ، سیستم بازی با امکان اتصال کنسول بازی را دارا می باشند .

 

      7.صفحه نمایش بزرگ و لمسی

 

یکی از ویژگی های منحصر به فرد کامپیوترهای بدون کیس صفحات لمسی یا همان Touch  می باشد . که بنا به مدلهای مختلف می تواند Touch Single Touch , Multi Touch , Ten Finger  باشد که این صفحه نمایش می تواند با کیفیتهای مختلف 4K , WQHD , FHD , HD و یا صفحه نمایش 3D ارائه گردد که مسلما هزینه خرید یک مانیتور با این امکانات پیشرفته بسیار زیاد می باشد .

 

     8.امکانات خاص و منحصر به فرد

 

گیرنده دیجیتال داخلی ، زاویه دید وسیع IPS Technology  ، زاویه قابل تغییر صفحه نمایش در برخی از مدل ها ، داشتن باطری داخلی و قابل حمل بودن ، سیستم های صوتی پیشرفته همراه با ساب ووفر ، اسکنر 3D

در حال حاضر برای استفاده های گوناگون، مدل های مختلف کامپیوتر بدون کیس تولید می گردد و شما می توانید براحتی دستگاهی را متناسب با نیاز خود از میان مدل های مختلف کامپیوتر بدون کیس انتخاب نمائید .

برخی از دسته بندی های کامپیوتر بدون کیس برای انتخاب راحت تر مصرف کننده به شرح زیر می باشند :

سری خانگی – سری اداری –  سری فروشگاهی –  سری مالتی مدیا – سری گیمینگ

1 دیدگاه در “کامپیوتر بدون کیس چیست ؟

  1. حامد گفت:

    مطلب جالب و مفیدی بود ممنون از شما. برای خرید یک کامپیوتر بدون کیس خوب خیلی پارامتر هست که باید رعایت کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *